Mit tud Zsófi 15 hónaposan

Általános

Az az igazság, hogy az előző havi összefoglalót nem egész egy hete írtam, ígyhát most nem tudnék olyan nagyon sok újdonságot írni arról mi mindent is tanult meg Zsófi ebben az utolsó hónapban. Azért pár dolgot mégis le szeretnék írni, ami nem szeretném ha feledésbe merülne.
A Mama (aki én lennék) és Babbo szavakat szinte egyszerre kezdte el mondani. Kb. olyan két hete tudja őket mondani, Hosszúfalun még nem hízelgett ezekkel a fülünknek annyire édes szavakkal – ami érthető ugye Papa jelenléte miatt. De mióta visszajöttünk rengeteget használja. Utasít, kér, hízeleg… Mióta ki tudja mondani hogy Babbo, azóta Simo személyét is felfedezte. Keresi, hívja, várja, néha éjjel is őt hívja panaszosan. Többször van, hogy napközben, mikor játszunk meghallja a szomszéd lépéseit a folyosón, és szalad az ajtóhoz, hogy Babbo!Babbo!. Mondanom sem kell, hogy Simo fürdik Zsófi figyelmében, élvezi, kiízlel minden egyes Babbo-t, amely elhagyja azokat az édes kis ajkacskákat….

Másik fontos dolog, hogy most már nagyon tud emlékezni. Ha mesélek neki valamit ami vele történt a múltban (pl.egy hónapja) majd ki esik azokon a kis szemein, annyira figyel, hogy be tudja azonosítani miről is beszélek. Mikor rájon miről mesélek, ő is mondja a maga módján velem azt amire emlékszik.

A parkban minden kisgyerek kezét meg akarja fogni, és rögtön ölelkezik velük, van akit elkezd puszilgatni is. Szereti a többi gyerek figyelmét.

Nagyon szeret nagyival skypolni. Néha ő maga kéri, hogy hívjuk fel a Nanát, mert olyankor Nana egy könyvből énekli neki azokat a dalokat, amelyeket Zsófi választ.

És az utolsó dolog, amit észrevettem 15 hónaposan (persze tudom, hogy egy anya véleménye nem lehet objektív), hogy ez a lány egyre szebb!!! Néha csak bámulom és ámulom milyen csodálatosan szép vagy Zsófia…
papucskaZsofi 15 month 3Zsofi 15 month 24

*************************************
Még egy utolsó intermezzó, szeptember a füge hónapja itt Arezzóban. Anyósoméknak van egy hatalmas fügefájuk, ahol halomra érik a mézédes, zamatos füge, amit becsülettel pusztítunk. Mielőtt ide jöttem volna, csak szárított karácsonyi formájában ismertem a fügét és utáltam. Sosem gondoltam volna, hogy ennyire finom lehet frissen.
fuge

Hozzászólás